Pages

Subscribe:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wElCoMe

Saturday 17 November 2012

kErJa a.k.a AsiGnMenT

                                                                   
asignment oh asignment. perkara yang sering menghantui pelajar di universiti. termasuklah aku. haha. kenapalah ia perlu dibuat, kenapa ia perlu menjadi 'carry mark' setiap subjek. huh. susah betul. 


sebenarnya, tujuan asignment diberi supaya pelajar mengkaji tajuk yang diberi oleh pensyarah kepada para pelajar ( padahal copy and paste ) . haha. benda ini sepatutnya tidak menjadi beban kepada kita. apabila tugas diberi, kita perlulah melalukan langkah awal, dengan mencari info-info berkaitan tugasan yang diberi. jangan esok dah nak kena hantar, malam sebelumnya baru terkial-kial nak buat. tidur lewat, ada juga yang tak tidur sebab sampai 2-3 asignment  nk kene hantar pada tarikh yang sama. 

kalau boleh, buat awal-awal. sikit-sikit pun tidak apa. bak kata pepatah "sikit-sikit lama-lama jadi bukit". post ni untuk mengingatkan aku dan rakan seperjuangan yang lain supaya tidak bertangguh-tangguh dalam pekerjaan. ia merupakan satu perkara yang tidak elok, ia juga akan menjejaskan hasil kerja kita. 

sekian sahaja post yang agak pendek ini. nak sambung buat asignment. haha. salam

#ingatanbuatsemua.

No comments:

Post a Comment